۱۳۹۲ شهریور ۲۰, چهارشنبه

خواص معجزه آسای کرن بری.

خواص کرن بری

کرنبری میوه ای ست که دارای خواص گوناگون است و مهمترین آنها جلوگیری از بروز سنگ کلیه و درمان عفونت های کلیه ایست. اخیرا پژوهشگران چینی به خاصیت جدید این میوه خوش رنگ و جالب پی برده اند و آن این که کرن بری قادر است عفونت مخصوص معده را به نام Helicobacter Pylori (HBP) که چند سالی است دانشمندان به وجود و عوارض آن در معده پی برده اند درمان کند. عفونت HBP اگر درمان نشود در نهایت باعث بروز سرطان معده میگردد و درمان آن هم تقریبا پیچیده است زیرا مریض باید از ترکیب چند نوع آنتی بیوتیک قوی و به مدت حدود یک ماه استفاده نماید تا بتواند این عامل عفونت و باکتری مزاحم را از بین ببرد. گاهی این عفونت هر چند سالی یک بار شخص معالجه شده را دوباره بیمار میکند چون میتواند به آسانی انتقال یابد و رشد کند. علائم آلوده بودن به HBP هم دردهای مزاحم معده است که شباهت مخصوصی با زخم معده دارد و سوزش معده و ترش کردن و غیره را به همراه دارد که با آزمایش خون تشخیص داده میشود.
در این بررسی مهم پژوهشگران چینی ۱۸۹ نفر را که به باکتری HBP آلوده بودند مورد مطالعه قرار داده و به ۹۷ نفر از آنها رژیم آب میوه کرن بری داده و ۹۲ نفر دیگر رژیم غذایی معمولی داشته و تا ۹۰ روز از مصرف کرن بری دوری کردند. پس از اتمام بررسی معلوم گردید که ۱۴ درصد آن دسته ای که دارای رژیم کرن بری بودند بهبودی کامل حاصل نموده و آ‌زمایشات مختلف نتوانسته وجود باکتری را در معده افراد تحت مطالعه تایید کند.
این بررسی ثابت میکند که با کرن بری میتوان عفونت HBP را درمان کرد و یا از بروز و پیشرفت عفونت در معده جلوگیری کرد. پژوهشگران این بررسی علمی عقیده دارند که عامل از بین بردن HBP در معده توسط کرن بری به علت ماده ای است به نام Proanthocyanidins که به مقدار زیادی در این میوه وجود دارد. با این نظریه جالب و یافته موثر دانشمندان خواهند توانست در آینده ای نزدیک داروی موثری به جز آنتی بیوتیکهای سنگین برای پیشگیری و درمان عفونت HBP که اگر درمان نشود امکان بروز سرطان معده را افزایش میدهد پیدا کنند و کیفیت زندگی میلیونها نفر را تضمین نمایند. 
 ***
به دلیل دارا بودن خاصیت جلوگیری از بروز سنگ کلیه و همچنین درمان عفونتهای کلیه از میوه های پر مصرف به شمار می آید. روزانه مصرف یک لیوان آب کرنبری بیماریهایی نظیر عفونتهای مجاری ادرار را درمان می کند. کرنبری باعث بهبود سیستم گردشی در بدن می شود.
تاننهای فشرده موجود در کرن بری از اکسیداسیون کلسترول بد جلوگیری می نماید و در نتیجه بدن را در مقابل تصلب شرایین محافظت می نماید. همچنین تاننها به عنوان یک پشتیبان و حامی برای قلب سالم محسوب می شوند. کرنبری به عنوان یک ضد باکتری عمل نموده و بر روی PH ادرار تاثیر می گذارد و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری به عمل می آورد. طعم این میوه بسیار خوشمزه و خاص (ملس) می باشد. مصرف آن به بیمارانی که از آسم رنج می برند نیز توصیه می گردد.
این میوه مانند داروی طبیعی برای بدن انسان مفید است لیکن هنوز در کشور به صورت عموم شناخته نشده است.

 فقط یک نکته: تمام روش‌های مصرف کران بری تأثیر یکسانی ندارند...

کران بری چه طور با عفونت‌های ادراری مبارزه می‌کند؟
بنابر تحقیقاتی که تا کنون انجام شده است، تأثیر کران بری کاملاً خودکار است. این میوۀ کوچک و انواع دیگرش، حاوی آنتی اکسیدان‌های خاصی هستند که پروآنتُسیانیدین نامیده می‌شوند. این عناصر به باکتری‌هایی که عامل ایجاد عفونت‌های ادراری هستند می‌چسبند. به طور کلی این باکتری‌ها، از نسوج برای چسبیدن به بافت مثانه استفاده می‌کرده و باعث ایجاد عفونت می‌شوند. پروآنتُسیانیدین‌ها مانع عملکرد این شاخک‌‌ها شده و فرد را در مقابل عفونت‌های ادراری محافظت می‌کنند.

کران بری یا دارو؟
در شرایطی که شواهد علمی محکمی دربارۀ فواید کران بری در مبارزه با عفونت‌های ادراری وجود ندارد، پس چرا پزشکان این میوه را برای درمان توصیه می‌کنند؟ مسلماً دلیلش موضوع مقاومت دارویی است. در واقع روش‌هایی که ما در مقابل عفونت‌‌های ادراری به کار می‌بریم، استفاده از آنتی بیوتیک‌هاست. اما، همان طور که همه‌مان می‌دانیم، مصرف آنتی بیوتیک‌ها مقاومت دارویی را به دنبال دارد: در واقع باکتری‌ها، نسل به نسل بهتر یاد می‌گیرند که چگونه در مقابل آنتی بیوتیک‌ها از خود محافظت کنند. در حال حاضر، در تمام دنیا باکتری‌هایی که به آنتی بیوتیک حساس اند، در حال نابودی‌اند... . بنابراین امید استفاده از کران بری که باعث مقاومت دارویی نمی‌شود به جای آنتی بیوتیک‌ها بسیار دلگرم کننده است.
تمام شکل‌های مصرف کران بری در مبارزه با عفونت‌های ادراری یکسان نیستند...
باوجود اینکه بسیاری از پزشکان، کران بری را توصیه می‌کنند، اما تمام مکمل‌های غذایی که از این میوه به دست می‌آیند تأثیر بکسانی در مقابل باکتری‌های عامل عفونت ادراری ندارند... . در واقع، برخی مکمل‌‌ها میزان پروآنتُسیانیدین شان برای تأثیرگذاری کافی نیست... . و برخی هم کلاً فاقد این آنتی اکسیدان هستند. شایان ذکر است که مسئولان بهداشت فرانسه یک دُز 36 میلی گرمی از پروآنتُسیانیدین را در روز توصیه می‌کنند، این میزان پروآنتُسیانیدین در یک لیوان 300 میلی لیتری آب کران بری یافت می‌شود.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر